Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2023 19:28 - Заключена душа от Христо Ясенов
Автор: marlena Категория: Изкуство   
Прочетен: 2882 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 07.04.2023 19:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 


ЗАКЛЮЧЕНА ДУША

Стои една старинна кула край морето

през тъмни вечери и утрини прозрачни -

и там ридай заключена душата и сърцето

сред хладните стени и сводовете мрачни.

А светло е, и греят вън пространства необятни,

но зная аз, че няма кой вратата да отвори,

защото бог захвърли ключовете златни

на тъмното море сред водните простори.

 

2

 

Аз нямам дом, където бездомен да почина,

ни пролетни градини в предутринна роса -

и аз съм като странник без подслон и родина,

и страдам под покрова на всички небеса.

И страдам до умора, че ти си вечно с мене

и тровиш всяка мисъл, и тровиш всеки блен,

ти - сянка неразделна, невяра и съмнение,

ти - вечната загадка на всеки минал ден.

 

3

 

Небето пак очи за сън притвори:

звезди и нощ, и скръб, и самота...

И викнал бих, но кой ще ми отвори,

но кой ще чуй от мъртвите в света?

И викнал бих, но страшно ми е мене,

че тъмната пустиня няма слух.

А по-добре е в жажда и съмнение

да чезна тъй безропотен и глух.

 

4

 

И ти недей дохожда, царице непозната,

ти - мълния и пролет, горение и плам:

под тихото смирение на късната позлата

аз искам да живея безропотен и сам.

И ти недей дохожда сред сънните покои:

аз искам да живея с притворени очи

и мирно да сънувам желанията свои

под златното сияние на късните лъчи.

 

5

 

В предсмъртен сън люлее се зората,

безшумен здрач излеко вей и пада.

Аз болен съм и сещам си душата -

и сещам я без въздух и прохлада.

И пролет мене нивга не полъхна,

че в тежък сън нерадости сънувах.

Но, боже, ах, да можех да заглъхна,

и никого, и нищо да не чувах!

 

6

 

Денят ме отминава със сълзи на очите,

замислен и печален, в предчувствия и страх

че тъмен бог отново разсипва над горите

на тъмни теменуги загадъчния прах.

Денят ще свечерее. Над мене ще се стъмни,

че морна нощ ще спусне разгърнато крило

и мисли безотрадни, мъчителни и тъмни,

отново ще набръчкат набръчкано чело.

И плахо ще погледна на запада в мъглата,

и горко ще заплача завинаги пленен,

че нейде надалеко умряла е зората,

а може би със нея най-хубавият ден.

Денят ме отминава със сълзи на очите,

замислен и печален, в предчувствия и страх

че тъмен бог отново разсипва над горите

на тъмни теменуги загадъчния прах.

 

7

 

Досаден гнет и непритворна жажда

обсажда мойте химни и моления -

и сякаш в мен умира и се ражда

плачът на много, много поколения.

И аз горя, и гасна, и живея,

като затворен рицар в неизбежност -

и плача смъртно, плача и се смея -

и моят смях е пълен с безнадеждност.

Издигна ли се - земна скръб ме трови,

а морен взор сълзите не задържа -

и аз усещам някакви окови,

които сякаш няма да развържа.

 

8

 

Когато здрач прибули теменугите

и твоят ден за скърби свечери,

ти затвори душата си за другите

и в себе си утеха намери!

И в бездната на тъмните страдания

разпъвай свойта мъка и плачи!

Но в шумний хор на людските ридания

ти своята нерадост премълчи!

image
 



Тагове:   христо Ясенов,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marlena
Категория: Изкуство
Прочетен: 549168
Постинги: 389
Коментари: 308
Гласове: 3230
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031